ادیبانه

شعر، مشق، کتاب

ادیبانه

شعر، مشق، کتاب

مخاطب تمام قصه های ما
عشق است
و عشق
زبان مادری‌ست
فارسی زنده از سخن
رسیده از جهاد شاعران عشق

اینجا
فرصت تمرین زبان است
با اجازه از شعور واژه ها


نامت را
چه کسی تراشید
این گونه زیبا
بر پیکره ی انبوه حروف
نامت
شناسنامه ی پاییز من است

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
نویسندگان

فردا؟

شنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۲۳ ب.ظ

من کمی دورتَرَک
آن زمانی که پر از فقه و اصول،
برده‌ی قول زمان‌های بعید
و پر از وهم سعادت بودم،
آن زمان‌های پر از خشک و عبث
که تمام،
پایه‌ی کار عبادت وَ سیاست بودم،
فکر هر روز و شبم "محشر" بود! 
(روز مرموز پر از خستگی و تنهایی
که پر از بودنِ خاک است و همه غمگینی!)

گرچه می‌دانستم
که چنین نیز نخواهد بودن
و بعید است چنان‌ها بودن...!

ولی امروز
دعا می‌کنم آن روز بیاید، باشد
با همان فانتزی رعب و خشن
وَ همان‌گونه که می‌خواهد هم!
(پر انبوه نفس‌های خروشانِ تنِش)
من‌ بهشتش کنم آن واویلا
و تو را در برهوتش به تماشا گیرم!

آه... باید که مسلمان بشوم این‌باره
تا به آن صحنه‌ی زیبای پر از بودن تو دل بدهم
و امیدم بشود
که به احساس لطیفت،
به تن و جان ظریفت
و به آداب خروشیدن و برخاستنت زل بزنم!

و چه کوتاه و کم است
روز قرآنیِ سالان شده در چند هزار!

(کاش کِش آید و یکشنبه و بحران و شب سَبت و
فلان‌عید و فلان تعطیلی
کار آن روز نباشد، نه! نه!)
باید همسایه‌ی قبرم بشوی، روی به من!
با کفن‌های سفیدی که تن حاجی‌هاست
که تماشا کنمت با همه‌ی سادگی و زیبایی

و نترسم آن روز
از صدای جبروت سخنت در گوشم
که بگویی برو از نزد من و
باز به فردا سپُری
لحظه‌ی خوبِ سخن‌گفتنِ تنهایی را

شاید آن روز که گفتی فردا
رسم "فردای قیامت"  نظرت بود، چه می‌‌فهمیدم!
باید امروز مسلمان بشوم
خوب‌تر است!
بهترت‌ می‌فهمم!

 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.